5 tegn på at du bør investere i profesjonelle webdesigntjenester

March 22, 2021
Mats Fjellheim

Ifølge Global Online Consumer Report fra 2017 søker 63% av forbrukerne på nettet for å oppdage nye produkter eller tjenester, mens bare 26% oppsøker fysiske steder.

For mange brukere er nettsiden din brukernes første interaksjon med merkevaren din.

Hvis nettstedet ditt ikke konverterer de besøkende og de forlater nettstedet ditt like raskt som de kom, kan du satse på at webdesignet har mye å gjøre med det.

I denne artikkelen vil vi dele fem tegn på at du trenger profesjonelle webdesigntjenester, pluss detaljer om prosessen vår.

Visste du at 85% av brukerne innrømmer at de dømmer et selskaps troverdighet basert på deres webdesign?

Hvis nettstedet ditt ikke er moderne, enkelt å navigere, raskt å laste og visuelt pent, vil de besøkende ikke bli lenge, og konverteringsfrekvensene vil lide. Mye kan gjøres med ett redesign av løsningen du har i dag. I noen tilfeller kan ett lite ansiktsløft hjelpe mye på konvertering.

Her er fem tegn på at nettstedet ditt ødelegger for merkevaren din og kan bruke hjelp fra profesjonelle webdesigntjenester:

1. Nettsiden din er treg

Visste du at 53% av mobilbrukerne vil forlate et nettsted hvis det tar mer enn tre sekunder å laste det? Faktisk forventer 47% av forbrukerne at nettsider lastes inn på to sekunder eller mindre.

Hvor mye betyr dette? Vel, for hvert ekstra sekund det tar en Amazon-side å laste, koster det forbrukergiganten anslagsvis 1,6 milliarder dollar i salg hvert år.

Å redusere sidens lastetid er nøkkelen til å øke antallet konverteringer. Fortsetter du å lar nettsiden din laste inne tregt  taper du penger.

Forsinket lastetid er et tegn på dårlig optimalisering av nettsiden – Profesjonelle utviklere kan gjøre tiltak for å øke hastigheten på din nettside.

2. Du når ikke målgruppen din

Opplever du at du tiltrekker deg brukere som ikke er kompatible med tilbudene dine? Eller kanskje nettstedet ditt mangler trafikk og visning av sidene dine føles utenfor din kontroll.

Vi vet at flertallet av brukere oppdager bedrifter gjennom søkemotorer som Google og Bing.

Det er algoritmer bak kulissene som dikterer hvilke nettsider som vises for bestemte søkeord, og hvordan de rangeres. For å nå målgruppen din må du bruke relevante søkeord, relevante sosiale medieplattformer osv.

Hvis du tiltrekker deg feil publikum og/eller nettstedet ditt har lave visninger, ligger svarene i SEO og digital strategi – noe som proffene vet nøyaktig hvordan de skal håndtere.

3. Du oppnår ikke konverteringsmålene dine

Gjennom produktene eller tjenestene dine, markedsførings taktikken din, din digitale strategi og selve nettstedet ditt, er det endelige målet konvertering, ikke sant? Så hvis nettstedet ditt ikke konverterer, er det et stort problem.

Eksperter forstår bruker atferd og vet nøyaktig hvordan design styrer brukernes handlinger i ulike bransjer.

For eksempel vet de at å plassere et bestillingsskjema i topp-delen av et hotell nettsted kan øke konverteringene, og de vet at å inkludere en søkbar produktkatalog med et spesifikasjonsark kan gjøre det samme for produksjonsnettsteder – innsikt som er nøkkelen til å øke konverteringsfrekvenser.

4. Nettstedet ditt ser generisk ut

Plugins som Divi og Elementor Pro gjør det enkelt å ha bruke en ferdig layout for nettstedet ditt, men ved å bruke maler deler du de samme designene med tusenvis av andre.

Dette gjør nettstedet ditt vanskelig å skille fra konkurrentene, og enda verre – en ferdig laget mal gjør at utseende kan fremstå som mindre pålitelig og mindre profesjonelt enn et tilpasset webdesign.

Et tilpasset nettsted er en av hovedfordelene ved å ansette profesjonelle webdesigntjenester Eksperter vil lage et nettsted som er unikt for merkevaren din, basert på tilbud, mål og målgruppe.

5. Nettstedet ditt er kun optimalisert for datamaskin

Har du noen gang prøvd å åpne et nettsted på telefonen din og ble møtt med en massiv vegg av tekst- og navigasjonsknapper så små at hele tommelen dekker de fleste av dem?

Det er sannsynligvis trygt å si at du ikke ble på siden veldig lenge. Optimalisering av nettstedet ditt for forskjellige skjermstørrelser og enheter sikrer at publikum får en positiv opplevelse på nettstedet ditt, uavhengig av hvilken enhet de bruker.

Optimalisering betyr ikke bare å endre størrelsen på nettstedet ditt slik at det passer til skjermen, men også å sørge for at elementene og funksjonene er intuitive, responsive og raske å laste.

Per 2021 er det 6,3 milliarder smarttelefonbrukere. Det er tre ganger antallet fra 2016, og det øker jevnt og raskt. Å ha en mobilvennlig versjon av nettstedet ditt er et must.